KTM anordnade idag provkörning av alla cyklar med nya 690-motorn. Provkörningen var förlagd till Lockarps-banan och vägarna runtomkring. Riktig otur att det drog in regn precis som vi åkte dit. Men det var bra att få träna bort skräcken för att tappa fäste i regnväder. Den enda med hyggligt fäste på banan var skumt nog endurocykeln med sina mönstrade däck.
Alla hade riktigt bra kraft i motorn, men det var stor skillnad på körupplevelsen. Rangordnat efter eget tycke blev det så här:
690 Enduro
690 SMC
690 Duke
690 SMR
Synd att det inte finns några begagnade 690 enduro ute än...
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
4 kommentarer:
Nu körde jag inte alla, och kunde inte köra med uppställ på asfalt men du glömmer ikonhojen! Så här rangordnar jag:
KTM RC-8!!!
690 Enduro
:
:
:
690 Duke.
Duken var som en DT50 på anabola. Fel utväxling och ostämd insprutning. Enda anledningen till att ha en vore att den ser så cool ut.
Hur många bakramar gick det åt? Undras om RC8 har samma koppling som den man fick modifiera efter en tur till Mattighofen... :-P
Det var inte kopplingen som slirade när man drog fullt på RC8:an, det var bakhjulet. Accelerationen, ljudet och känslan av att nästan bränna 10 000 kr i självrisk på ett ögonblick där är en adrenalinkick :P
Inte heller var det kopplingen på Duke, SMC, SMR eller Enduro som slirade när man gav gas. Enduron hade visserligen skönt grepp både på asfalt och grus, men de andra var snorthala.
Skicka en kommentar